Dron na ślub

Jak wybrać drona na ślub i kogo?

Osobę która potrafi obrobić materiał

Dobre drony to koszt. Do momentu kiedy firma nie zajmuje się profesjonalnie szuka półśrodka pomiędzy jakością kamery drona a ceną. Również im więcej potrafi taki dron unieść tym z reguły jest droższy. Zaliczam tu każdy powyżej zestawu dron z lekką kamerą GoPro. Pewnie wielu z Was pomyśli, przecież mamy też i lekkie i dobre kamery. DJI Spark potrafi nagrywać 1080p i mieścić się w kieszeni kurtki, czasem jednak obraz z takiej kamery może nie wystarczyć szczególnie w półmroku. Tak, to nie oznacza, że każdy właściciel taką posiada. Jednak, póki co spójrzmy na bardzo popularny zestaw GoPro + dron. Z obróbką takiego materiału nie każdy potrafi sobie poradzić. W końcu to filmowanie z powietrza, całkowicie inna perspektywa. Do tego dochodzi masa innych czynników które sprawiają że operator z doświadczeniem jest znaczący. Końcowy obraz powinien być bliski jakości kinowej, dokładnie wtedy cena wynajmu drona na ślub zwraca się w postaci pięknego dodatku do filmu lub zdjęć w albumie. Stąd warto wynająć człowieka który zna dobrze swój sprzęt.

Fotografia ślubna - plener, dron, pobliże Park Krajobrazowy Dolina Słupi, Michał Wielgat

Bezpieczeństwo

Chciałem skupić się na obrazku, ale obok tej kwestii nie wolno przejść obojętnie. Dobrze, jeśli osoba posiada uprawnienia, licencje, tzw. Świadectwo kwalifikacji operatora drona – UAVO. Najważniejsze to nie lekceważmy umiejętności operatora. Musi mieć przelatane kilkadziesiąt/set godzin i świetnie znać swój sprzęt. Mamy operatorów, którzy pierwszy raz odpalili zestaw, o takim pisałem tutaj

Decydujący moment – upadek drona

oraz tych nieco z dozą wyobraźni:

[vimeo id=”174057874″ align=”center” mode=”lazyload” grow=”yes”]

Nagranie z drona na ślubie wymaga wynajęcia dodatkowej osoby – choć nie zawsze. W przypadku ekipy która posiada fotografa oraz dwóch filmowców, jeden z nich może na moment przejąć stery obsługi urządzenia. Wysoce wyspecjalizowane ekipy radzą sobie świetnie – tak jak Kaveret. Świetnie operuje nie tylko pozycją statku, kompozycją, również pochyleniem gimbala z kamerą. Dlatego szukałbym takiego operatora, który unika pośpiechu, potrafi myśleć nad kadrami w szerokiej przestrzeni. Świetnie jeśli zna teren lub co najmniej wykona krótki lot przed konkretną sceną. W końcu to nadal walka o światło i kompozycję tylko z całkowicie innej perspektywy lotu ptaka. Jedna scena potrafi załatwić kilkanaście sekund dobrych emocji. A na pewno sprawi miłe urozmaicenie całego filmu.

Tagi: , , ,

Komentarze